Een goed verhaal dat mensen raakt
Lars Duursma spreekt op bijeenkomsten over de hele wereld, van Amsterdam tot Ankara en van Brussel tot Beijing. Zijn profiel als inspirerende spreker:
Recente presentaties & lezingen
Bij welke gelegenheden spreekt Lars Duursma en waarover gaat het dan zoal? Hieronder een overzicht met enkele recente optredens.*
*Veel optredens zijn vertrouwelijk van aard, bijvoorbeeld presentaties voor het topmanagement van enkele grote multinationals. Die optredens ontbreken in dit overzicht.
Veel energie, humor & inspiratie
Organiseert u binnenkort een evenement? Met Lars Duursma als spreker bent u verzekerd van energie, humor en inspiratie. Ideaal dus als aftrap van uw bijeenkomst of juist helemaal aan het slot. Laat Lars bijvoorbeeld samen met uw deelnemers een TED-talk maken waarin de belangrijkste ingrediënten van de dag terugkomen. Of het veranderverhaal van de organisatie opbouwen met de retorische technieken van Barack Obama (waarvoor Lars campagne voerde en waarover hij een bestseller publiceerde). Dat kan al in 45 minuten en met 1.000+ mensen. Met als absolute climax: deelnemers uit het publiek die trots een deel van het verhaal vertellen. Dus niet Yes HE can! maar Yes WE can!
Analyses in de media
Lars Duursma is vaste deskundige voor onder meer NRC Handelsblad, Radio 1, BNR Nieuwsradio, VRT en Jinek. Verder wordt hij regelmatig geïnterviewd door (internationale) dagbladen en was hij onder meer te zien bij Goedemorgen Nederland, Pownews, Van Liempt Live, NOS Journaal op 3, EénVandaag, Editie NL, RTL Nieuws, ZDF en CNN. Hieronder een selectie van analyses in de media.
Anderen over Lars
Lars Duursma is een toegankelijke en sympathieke spreker. Hij is iemand waar een publiek graag naar luistert en die niet bedreigend is. Mensen nemen zijn boodschap graag aan en de voorbeelden die hij aangeeft zijn praktisch en doelgericht.
Op luchtige wijze stelt hij essentiële zaken aan de kaak. Hij zet het publiek aan het denken, geeft eyeopeners die men direct kan toepassen en bespreekt zaken die mensen anders doen nadenken over zaken waar ze regelmatig mee te maken hebt in de praktijk. Daarbij geldt dat de inhoud van het onderwerp waar wij hem voor hebben ingezet, zeer aanspreekt. De kunst van het overtuigen, de informatie rond framing en de strategische opbouw van communicatie is van groot belang op websites, in sales en in communicatie uitingen in het algemeen.
En Lars doet het met humor… Hij heeft een aanstekelijke lach en een aparte manier van doen in zijn presentatie. Dat maakt dat het publiek veel plezier beleeft aan zijn presentatie en regelmatig hard in de lach schiet.
Het belangrijkste van een spreker vind ik de take home value. Ik wil iets leren van een lezing. Ik wil het morgen in de praktijk toepassen. Dus de vraag is wat herinner ik mij later? Wat pas ik toe? Wat bespreek ik met collega’s?
De take home value van de lezingen van Lars scoort hoog! De informatie die hij brengt is direct toepasbaar en herkenbaar. Dat maakt dat ik regelmatig nog situaties tegen kom waarbij ik refereer aan een voorbeeld dat Lars heeft aangegeven. Kortom: een zeer goede spreker!
Referenties van de Europese Commissie en Randstad vind je op de voorpagina.